Followers

23 January 2013

3 months alreday

salam hye...

lme sgt da xbkak blog.bz ngn tdka bru bkak..

nk hias klasla,metting la adoii pnatnnya..

mgu ni genap 3bln baby progress..syukur alhamdulillah.

perut makin mmbesar.xdela bsar sgt cm prut bncit jer..

dlm tmpoh 3bln sy mengalami alahan jgk tp xde truk..

alahan yg sy alami mcm :

1. tidak boleh bau msakan spt mnumis or msk yg mnaikkn bau.
2. bau bawang sgt meloyakn smpai tahap nk pgsan!
3. bau perfume suami,bau rokok & bau prfume org len uii pning!
4. xleh makan nasi sbb bau lauk2 yg memeningkn.
5. kerap mkn asam,buah2, yogurt, milo kotak & roti @ biskut.
6. kerap tdo xkira msa.
7. tekak sntiasa nk muntah tp xpnh mntah mmg kne spare gula2 mentos.
8. naik keta kne bkak tgkap sbb pning bau pewangi keta.
9. agk selekeh dr segi pkaian.huhu suami ckp sy mcm xterurus.
10. berat bdn turun 5kg spnjg 1st trimester.

bykkn?org len preggy mkin berisi tp sy mkin kurus.bygknla sy leh pkai

sua jeans pdhal preggy 3bln tu..sua pn longgar.dasyat btol.huhu..

mmg nmpk sy btol2 letih. letih ngn keadaan dri n letih ngn kje.

tdka bru murid2 seramai 20 org ibarat 30 org.nakal ya amat!

mgkin sbb tu jgk brt sy trun.lgpn kurang makan. so 2nd trimester ni hrp

der prbhan la.xnk da pning2 bau org masak..3bln asyik mkn bgkus tauu

huhu.,nseb suami xcerewet. yela nk ptong bwg pn leh nk pgsan kt dpur

apatah lg nk msak..byk sbnrnya nk story tp tula xberkesempatan..

hrp lpas ni rjinla kn..huhu pape pn seronok sgt pgalaman preggy ni..

kte sndri xsgka prgai kte cmtu.,kdg2 org ckp kte mngada2 tp bkn..

prbhan dri time mndung sgt berbeza..lain org lain pglaman kn..

pglaman sy agk klakar part bwg tu je..hahah xphm npe bwg dipersalahkn.

okla smbung nanti..daaa

5 pengomen tegar:

Farhana IezAna said...

lama tak dgr kabar..
jaga diri dan bby ye..hihi

nora saniey said...

kn farhana.tula kte da sbln xbkk blog.huhu

suri said...

salam nora..ni suri (plkn) alhamdulillah ko dh preggy ;) aku dh deactivated fb ;P

sebelum aku tau aku ngandung aku ade mimpi aku susukan baby..ade la dlm 2 kali aku mimpi baby tp bukan mimpi yg sama la..
lepastu aku decided benti keje sbb jauh ngn suami..x larat tiap2 minggu ulang alik kl-ipoh..

lepas 2, aku rs mcm sembelit je..ssh nk berry..2 hari lg nk raya aku g private clinic untuk check up..dktr suh aku buat upt n hasilnya double line..dktr dh sengeh2 kt suami aku, yg aku plak blurred mihmihmih ;D. sebelum tu aku dh check upt sniri tp 1 line je..


aku pun dulu 1st trimester ngandung alahan teruk la gak, susu x leh minum,bau bdn suami x leh,bau menumis x leh,pastu x lalu mkn nasik tp bau nasik aku boleh.paling x leh blah aku x leh mkn kt luar sbb aku x tahan dgn ajinomoto huhu jimat laki aku..makanan kt umah je aku leh telan.pastu keje nk mkn sayur ngn buah je..smpai kena mrh ngn suami sbb x mkn nasik..tp alhamdulillah masuk je 2nd trimester perlahan2 hilang rasa loya n headache tu

now, i enjoy with my 3rd trimester hihihi..lg2 skang baby active sgt2 menendang/bergerak..such a miracle kan bila ada benda gerak dlm perut hihih.loya2 tu adela sikit2 bila mkn kt luar sbb sure kt kedai dorang letak pak aji kan..x sabar nk jumpa baby bulan 4 ni insyaAllah hihi ;)

nora saniey said...

wassalam suri,.oiitt lme nye xtau cte psl hg...aktif berblog ker?waahh mst da bsar kn prut hg..aku due bkn 7.kn cm xsbr nk jmpa baby..tulaa aku alahan truk jgk.asyik nk tdo je.sblm tau preggy xde mmpii pn aku ni..skit perut cirit je,,huhu xsgka kn kte nk jd mak da..pdhal dlu plkn duk mlompat2 lg..hahaha..

suri said...

hahaha..aku xde blog la..malas la nk wat blog..laki aku ade gak tanya xnk wat blog ke hihi..fb aku pun dh xde weh..mls jugak ;P

aku pregnant ni jd mls ya ampun miahahahaahah..asek nk tidoooo je kan? kihkihkih..

itula..cepat btl masa berlalu..danny dh ade baby,ieda dh ngandung, sume pun dh nk kawen,nk jd mak2 dh huuuuu cepat betul masa berlalu kan?xpe nnt boleh kita wat reunion ye dak? kita wat 2nd batch hihihi


Post a Comment

dah baca kn entry sy?mehla komen..thanks guyz..lol.